Så er træningen skudt i gang

Peter Rosendahl Ikke-kategoriseret Smid en kommentar

De første ord der skal indvie denne personlige blog bliver:

Tusind Tusind Tusind tak!
Tak til alle dem der har hjulpet mig med at komme så langt som jeg er nu!

Havde det ikke været for jer, så ved jeg ikke hvor jeg havde stået på nuværende tidspunkt! I har givet mig mod på endelig at forsøge at komme videre nu.


Dette er helt nyt for mig at skulle til at dele mange flere ting fra min hverdag med jer, men jeg tror det kan være med til at give mig motivationen og modet tilbage. Jeg håber I vil synes om mit nye site som jeg har brugt lidt tid på at sætte op, så jeg kan dele mine erfaringer med jer på en ordentlig måde. Læs endelig med herunder 🙂


Nu er det endelig besluttet!

Jeg tager til Kina d. 1/6-2018 og bliver der i 4 måneder til og med d. 1/10-2018.
Helt præcist rejser jeg til Jilin Provinsen i det nordlige Kina, hvor jeg skal bo på en nedlagt farm uden for byen Siping, som nu er opkøbt af Shaolin Master Wang Xinglong og omdannet til Kung Fu skole.


Skolen kan huse op til max 20 elever af gangen – grunden til begrænsningen er, at Sifu Wang sætter en stor ære i at der er lige meget tid til alle elever, og det opnås bedst ved få elever. Vi skal sove på to-mands værelser, og eleverne, der kommer på skolen for at lære kung fu, kommer fra hele verden. Skulle man være interesseret i at se mere fra skolen, kan man finde flere oplysninger på deres hjemmeside på www.kungfuschoolchina.com


I forbindelse med at jeg snart skal rejse, og at jeg i løbet af det sidste års tid mest har bevæget mig for at finde fjernbetjeningen til fladskærmen, har jeg fået strikket en kanon trænings-plan sammen. Trænings-planen er udarbejdet i samarbejde med min svoger Simon Udsen Grandjean, som har studeret Human Fysiologi på uni i københavn og arbejder som underviser og leder på idrætslinjen på Paul Petersens Idrætsinstitut – udover det er han sindssyg dygtig motorisk og er med til at give mig den styrke jeg har brug for inden jeg skal til Kina og lære Kung Fu.


Min trænings-plan ser i øjeblikket sådan ud:

  • Mandag   –   Styrketræning (Hele Kroppen)
  • Tirsdag   –   Cardio (Cykel/løb)
  • Onsdag   –   Styrketræning (Hele kroppen)
  • Torsdag   –   Cardio (Sandsæk træning)
  • Fredag   –   Styrketræning (Hele kroppen)
  • Lørdag   –   Cardio (Cykel/løb/sandsæk)
  • Søndag   –   Restituering!

Udstrækning er inkluderet alle dage.


Skulle du være interesseret i hvilke øvelser jeg laver, og hvordan min detaljerede plan ser ud, er du meget velkommen til at kontakte mig via Kontaktsiden.


Tak fordi du gav dig tid til at læse med, og vend endelig tilbage for flere opdateringer. Det bliver for vildt! Og så vil jeg lige slutte af med et citat der har rumsteret i mit tankemønster de sidste 4 uger – et citat der har været med til at få mig op af sofaen og i gang med træningen:


“The body will become better at whatever you do, or don’t do. If you don’t move, your body will make you better at not moving. If you move, your body will allow more movement.”Ido Portal

Tilmeld dig med din mail adresse ovre i højre side – så får du besked om opdateringer på bloggen direkte i din mail-boks.


Rigtig rigtig god søndag aften til jer alle 🙂